Kategorisera preferenser för kunder eller användare när de skapar relationer (innehållsbaserade rekommendationer)
Rekommendationssystem är en viktig komponent för digitaliserade företag, särskilt inom e-handelssektorn. Vi implementerar datavetenskap för att ge företag grunden för ökad omsättning och förbättrad kundlojalitet.
Varför Basefarm?
Genom att utveckla skräddarsydda rekommenderarlösningar för våra kunder baserat på de senaste maskininlärningsprocesserna gör det möjligt för dem att få en konkurrensfördel. Vi anser inte att det finns något som heter färdig lösning. Vi arbetar tillsammans med våra kunder för att hitta rätt lösning för dem, oavsett om det är B2C eller B2B. Vi begränsar oss inte endast de traditionella användningsfallen för webbplatser; vi utvecklar även rekommenderare för interna processer, expertstöd eller processoptimering.
Vårt Big Data-team har omfattande branschomfattande erfarenhet inom datavetenskap och maskininlärning. Med en blandning av matematiker, psykologer, fysiker och datavetare kan teamet undersöka de olika aspekterna av en datautmaning ur ett stort antal vinklar. Vi håller oss i framkant av forskningen och räds inte tekniska innovationer.
Big data-blogg
CASE STUDY:
DATA THINKING
AT C-LEVEL
- Project: Capability assessment and development of a data maturity roadmap for an international retail holding
- Approach: Workshops and individual interviews with business units and IT;
“ There are no best practices out there
– just practices to learn from and get inspired by.”
– Florian Dohmann, Senior Data Scientist
- Capability Assessment – unique model for the evaluation and analysis of operational and organizational skills and competencies within a company (data, algorithms, technology, mindset), fit gap analyses, determination of key insights and recommended actions
- Results: Identification and prioritization of recommended actions, data maturity roadmap (planned for 24 months)