KONE, en global ledare inom hiss- och rulltrappindustrin, var fast besluten att leverera ökad säkerhet och högkvalitativ slutanvändarupplevelse till alla användare och kunder. Att förflytta över en miljard människor varje dag och ha kontakt med mer än 550 000 kunder, inklusive byggare, byggnadsägare, utvecklare, konsulter och arkitekter innebär att detta är en enorm uppgift.
Flytta till molnet
Som en del av uppgraderingen har Orange migrerat KONEs äldre platsbaserade kontaktcenterinfrastruktur till molnet. KONE kommer att dra nytta av skalbara, flexibla omnichannel-funktioner, intelligent samtalsdirigering och inbyggd säkerhet. Kontaktcentret kan hantera e -post, röst och larm för företagets globala webbplatser och integreras i KONEs fjärrövervakningsplattform.
Lösningen omfattar 35 kontaktcenterplatser på alla kontinenter. Den använder fem kontaktcenterhubbar som distribueras globalt för att förenkla och optimera driften. Migrationen kommer att ge KONE kostnadsförbättringar och utrymme för framtida innovation.
KONE, grundat i Finland 1910, tillhandahåller hissar, rulltrappor och automatiska byggnadsdörrar samt lösningar för underhåll och modernisering för att ge mervärde till byggnader.
- Omsatte för 9,9 miljarder euro 2020
- 60 000 anställda
- Finns representerat i 60 länder världen över