Sara Murby Forste
VD på Basefarm
Data – nyckeln till innovation!
Sara Murby Forste, VD på Basefarm tar med er på en resa som visar hur ni som bolag kan övervinna utmaningarna för att bli ett innovativt och konkurrenskraftigt företag. Med rätt partner, verktyg och processer samt förståelse för att data är nyckeln till innovation, kan vi guida dig till att bli en marknadsledare. Ni kommer även få med er exempel från några av våra kunder som har gjort innovation till en väsentlig del av deras företagskultur.
Data är nyckeln till innovation
Sara Murby Forste, VD Basefarm
UNLOCK THE POTENTIAL OF YOUR DATA THROUGH INNOVATION
Jan Aril Sigvartsen
VP Public Cloud, Basefarm
Rapport
Sammanfattning av Rapport X
Utmaningar i nationens intresse
Den 13 november 2019 släppte Radar ”Rapport X – -Utmaningar i nationens intresse”. Här listas tre områden som hotar Sveriges möjlighet att driva digitaliseringen och därmed även förmågan att upprätthålla svensk konkurrenskraft och välfärd.
KUNDCASE
EN MODERN DRIFTSMILJÖ PÅ SKL GER PLATS FÖR NYA LÖSNINGAR
Ett år efter att Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) började jobba med Basefarm har de fått en ny stabil IT-arkitektur som uppfyller koncernens höga krav på säkerhet. Idag slipper IT-avdelningen brandkårsutryckningar. Istället kan de jobba strategiskt med utveckling av framtida lösningar.
Banken som sover gott om natten
MedMera Bank sökte en partner som kunde ansvara för driften av bankens system för betalflöden och dessutom leva upp till extremt höga krav på säkerhet och tillgänglighet. Valet föll på Basefarm som sedan 2015 haft ett helhetsansvar för driften av bankens centrala betalningssystem.
När MedMera Bank år 2015 såg ett behov av att uppgradera sin driftmiljö sökte de en leverantör som kunde tillgodose de mycket höga krav på säkerhet, leverans och tillgänglighet som finns inom betalningsvärlden.
STÄRKER BILDEN AV NORWEGIAN
”Fullständig tillgänglighet är avgörande för Norwegian. Med Basefarms flexibilitet kan Norwegian snabbt anpassa sig till förändringar i marknader och flygrutter.”
Det säger Petter Granviken, IT-driftschef på Norwegian. När man köper flygbiljetter på nätet, checkar in via automaten på flygplatsen och går ombord på flyget, utförs datatransaktioner som kunderna inte lägger märke till. Basefarm sköter Norwegians servrar och tillsammans har företagen ansvar för att beställning, incheckning och ombordstigning går smidigt.